C C C C A+ A A- X

Организационна структура

СТРУКТУРА НА ПОМОЩНИТЕ ЗВЕНА И КАНЦЕЛАРИИТЕ НА СЪДИЛИЩАТА
Районни съдилища
Чл. 4. (1) В районния съд има:
1. административен секретар;
2. системен администратор
3. секретар-протоколисти;
4. секретар съдебноизпълнителна служба;
5. книговодител по вписванията;
6. съдебни деловодители;
7. съдебен архивар;
8. разносвачи на призовки и съдебни книжа
9. помощен персонал.

АДМИНИСТРАТИВЕН СЕКРЕТАР
Раздел I
Административен секретар
(1) Административният секретар:
води книга за съдебните заседатели и по нареждане на председателя на съда ги свиква на сесия;
Всички книжа, по които се образуват дела, и книжата, подлежащи на таксуване по Закона за държавните такси, се приемат от административния секретар на съда.
(2) Административният секретар отбелязва върху тях датата на постъпването им, събраната такса и се подписва.

СЕКРЕТАР-ПРОТОКОЛИСТ
Чл. 15. Секретар-протоколистът:
1. съставя протоколи за откритите и разпоредителните заседания;
2. води книгите за откритите, закритите и разпоредителните заседания;
3. грижи се за изпълнение разпорежданията на съда, постановени в откритите, закритите и разпоредителните заседания;
4. съставя документи за изплащане на определените суми за разноски и възнаграждения на експерти, свидетели и др.;
5. съставя списък на лицата за призоваване в съда;
6. най-малко три дни преди заседанието проверява редовността по призоваването на лицата и взема мерки за отстраняване на пропуските;
7. изготвя обявления за реда и часовете за разглеждане на делата, които поставя пред съдебната зала и на информационното табло;
8. в срока за изготвяне на протокола предава обявените за решаване дела на съдията-докладчик, а отложените и прекратени дела срещу подпис и дата - на съдебния деловодител;
9. изготвя призовките по отложените и отсрочените дела;
10. вписва глобите, наложени от съда, веднага след заседанието в книгата за глобите. За вписването прави бележка отстрани на определението, с което е наложена глобата, при отмяната на която отбелязва обстоятелството в книгата за глобите;
11. изготвя протоколите за съдебните поръчки;

СЪДЕБНО ДЕЛОВОДСТВО
Чл. 19. (1) Съдебният деловодител води:
1. входящ и изходящ регистър;
2. азбучен указател за образуваните граждански, фирмени, наказателни и административни дела;
3. описна книга за образуваните дела - поотделно за граждански, фирмени, наказателни и административни;
4. книга за изпратените съдебни поръчки;
5. книга за получените съдебни поръчки;
6. книга за изпълнение на присъдите;
7. книга за глобите и присъдените на държавата суми;
8. книга за веществените доказателства;
9. архивна книга за предаване на свършените дела от съдебното деловодство в архивата;
10. наръчници за получаване и връщане на призовките;
11. книга за постъпилите предложения, сигнали, жалби и молби;
12. разносна книга;
13. регистри за юридически лица и еднолични търговци;
14. библиотечна книга;
15. книга за непълнолетните;
16. дневник за изготвените формуляри - образец, "съобщение за прекратен граждански брак";
17. книга за постъпилите молби за отмяна на влезли в сила решения по чл. 231 ГПК;
18. спомагателни наръчници за изготвяне на статистическите отчети.
(2) Във военните съдилища книгите по ал. 1, т. 4 - 7, 13, 15, 16 и 17 може да не се водят.
(3) Постъпващите книжа, които не се образуват в съдебни дела или не се отнасят до образувани съдебни дела, както и изходящите книжа, които не са във връзка с образувани съдебни дела, се подреждат в следните канцеларски дела:
1. материали по оставени без движение наказателни и граждански дела и преписки;
2. материали по унищожаване на архивата и подбора на книжа, които се предават на държавен архивен фонд;
3. запазени документи от унищожени дела;

СЪДЕБЕН АРХИВАР
Чл. 85. (1) Свършените през текущата година дела и преписки се предават в архивата най-късно до края на юни следващата година, но не по-рано от два месеца от свършването им.
(2) В срока по ал. 1 се предават и делбените производства, по които е допусната делбата, ако съделителите в дадения им срок не са внесли разноски за извършване на експертиза за оценка на имотите и съставяне на дяловете. Ако до изтичане на срока за пазене на делото съделителите внесат разноските, въз основа на определение на съда делото се изважда от общата архива и се образува под нов номер за по-нататъшен ход.
(3) Свършените съдебни и канцеларски дела се предават в архивата, след като се номерират и подшият.
(4) Книгите и канцеларските дела се внасят в архивата, след като необходимостта от тях в съдебното деловодство отпадне.
Чл. 86. Фирмените дела се внасят в архивата след прекратяване на юридическото лице или на едноличния търговец.

СЕКРЕТАР СЪДЕБНОИЗПЪЛНИТЕЛНА СЛУЖБА
Чл. 95. Секретарят на съдебноизпълнителната служба:
1. следи за финансовата и счетоводната отчетност на съдебноизпълнителната служба;
2. осигурява правилния ход на деловодството, книговодството и реда в канцеларията;
3. полага грижи за опазване на инвентара, канцеларските и други материали;
4. отговаря за постъпилите и намиращи се в службата изпълнителни дела и книжа, както и за изпълнение разпорежданията на съдия-изпълнителя;
5. приема всички постъпващи в службата книжа и ги предава незабавно на съдия-изпълнителя.
Чл. 96. (1) Секретарят на съдебноизпълнителната служба води следните книги:
1. описна книга на изпълнителните дела;
2. азбучен указател на изпълнителните дела на името на длъжника;
3. срочна книга;
4. входящ и изходящ дневник в регистратурата на службата;
5. разносна книга;
6. книги за финансовата и счетоводната отчетност на службата, предвидени в Правилника за финансовата и счетоводната отчетност на съдебните учреждения.
(2) Води канцеларски дела за изпълнителни листове и материали по перемирани дела.

КНИГОВОДИТЕЛ ПО ВПИСВАНИЯТА
1. води и съхранява предвидените с тази наредба и съгласно чл. 33 - 41 от Правилника за вписванията (ДВ, бр. 101 от 1951 г.) нотариални книги и канцеларски дела;
2. прави писмени и устни справки въз основа на писмена или устна молба на заинтересуваните лица;
3. по искане на заинтересуваните лица издирва и подготвя удостоверения за извършени вписвания, отбелязвания и заличавания относно лица, недвижими имоти и определено време;
4. предава копия от актовете за учредяване и прехвърляне на вещни права върху недвижими имоти на съответната общинска техническа администрация или на поземлените комисии за земеделските земи извън регулация;
Чл. 113 Освен книгите по чл. 33 - 41 от Правилника за вписванията книговодителят по вписванията води и:
1. описна книга на нотариалните дела;
2. (изм. - ДВ, бр. 12 от 1997 г.) книга, образувана от извършените в района нотариални завещания и актове за отмяна на завещания;
3. книга за записване на предадените за пазене, обявяване и връщане на саморъчните завещания;
4. описна книга за саморъчните и нотариални завещания;
5. азбучен указател само за нотариални дела и завещания;
6. регистър за записване на протестите и за удостоверяване съдържанието на частни документи, на подписи, на дата и на преписи от документи;
7. книга за нотариалните покани;
8. канцеларски дела, които се образуват по молби за заличаване на ипотеки и възбрани и за констативни протоколи;
10. разносна книга;
11. двойно входящ регистър.

РАЗНОСВАЧ НА ПРИЗОВКИ И СЪДЕБНИ КНИЖА (ПРИЗОВКАР)
Призовкарят връчва призовките и другите книжа в тридневен срок от получаването им и незабавно връща вторите екземпляри. Невръчените призовки и книжа връща с бележка върху тях за причините, поради които не са връчени.
Връчването на призовките се удостоверява с подпис от връчителя, под който трябва да бъде означено името му и датата на връчването.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация